Vores nye Yamaha XVS 1100 Dragstar 

 Ja så er det blevet tid til at skrive lidt igen. Der er, som i sikkert har opdaget, sket det at vi igen har skiftet vores mc.

Denne gang til en Yamaha XVS 1100 Dragstar.

Var jeg glad for Viragoen, så er jeg lykkelig for min Dragstar til trods for diverse problemer i starten.Vi har ikke købt maskinen fra helt ny, idet den model vi ville have nu er udgået af handlen.

Vores Dragstar havde gået 24.000 km. ved handlen, men tilbage til vores start efter at have hentet "Staren" i Jylland.

Vi ville lige have en tur på maskinen før vores tur til Polen, så  den kom "ind i kroppen. "En lille søndagstur med klubben, til midt - og sydsjælland.

Efter en lille pause og vi igen startede maskinen, syntes vi at den lugtede underligt, nærmest af rådne æg.  Det viste sig at maskinen, efter så lidt kørsel var fuldstændig død. Ensretteren var "stået af" Ikke nok med det.Alle de elektriske komponenter var også brændt af! Da vores helt nye batteri blev taget af var det også fuldstændig deformt pga. varme.

Nu var gode råd dyre! Vi havde betalt for den kommende  tur til Polen og glædede os også meget til turen, så "problemet" skulle lynhurtigt bringes i orden.

Mandag morgen. Maskinen op på en trailer og afsted til forhandleren i Jylland.

Klokken 13.00 til 18.00 var jeg på værksted med maskinen og der blev skiftet alle de elektriske komponenter, samt ensretteren.Komponenterne blev taget fra en anden maskine og jeg kunne derefter køre tilbage til Sjælland.

Vi kørte nu en prøvetur på 500-600 km. og tog til Polen sammen med 14 andre maskiner, allerede den kommende lørdag.

Alt gik fint og vi kom til Gedansk, hvor vi var et par dage og kørte nogle småture.

Nu gik turen til det sydlige Polen hvor vi skulle køre ca.700km.

Klokken ca. 22 viser det sig, at  Dragstaren havde fået nok. Den var igen helt død.Det var nu blevet meget sent på dagen da en kammerat havde haft et uheld undervejs. Vi fik fat i Tophjælp  som sørgede for at der kom en autotransporter og hentede os.Frank var blevet hos os og resten af gruppen var kørt videre til vores bestemmelsessted. Mcèn blev surret fast på transporteren og så gik det ellers derud af med Frank forest.

Vi var fremme ved 03.00 tiden og alt forløb ok. Næste morgen fik vi maskinen på et autoriseret Yamaha værksted, der ligger 18 kilometer fra Frank og Vanja.

Værkstedet kan vi godt anbefale og Frank benytter det hver gang han har en flok danskere med i Polen. Det viser sig at det igen er ensretteren! Den ensretter der blev monteret i Jylland er forkert og "underlader." Problemet blev rettet og man finder ved samme lejlighed ud af, at vores mc er blevet slet vedligeholdt!Vi kommer godt tilbage til Danmark uden flere problemer. Hjemme igen og jeg finder ud af at koblingen er slidt, så mine tanker er ikke de bedste om vedkommende der har haft mcèn før os, må jeg indrømme! Vi har dog nu fået kørt små 10.000 km. på Dragstaren, da vi foruden Polen også har været  i Tjekkiet og på træf i Faaker See i Østrig

Alt i alt er jeg meget begejstret for maskinen. Den er rigtig god at køre på og efter at Mazi  i Holbæk, efterfølgende, har rettet op på koblingen og de andre små skavanker er den super fin og bliver herefter vedligeholdt 

Eftertanker!

Jeg tænker nu alligevel tilbage på Viragoen, som jeg ikke har haft problemer med selv om den havde gået 95.000 ved salget.

Viragoen har aldrig fået skiftet kobling mens jeg har haft den.

I dag vil jeg sige at jeg er hammer glad for Staren og den har nogle fortrinlige køreegenskaber og har mere "plads".Alt i alt er jeg glad for skiftet.

 

 

HOME